معماری
خانه / نوع خودرو / ایرانی / مدیران خودرو / x55 pro / مشخصات و حجم روغن موتور خودرو x55 pro

مشخصات و حجم روغن موتور خودرو x55 pro

 

اگر از هواداران خودروهای چینی باشید، حتما به یاد دارید که مدیران خودرو از اواخر پاییز 1398، فروش ام‌وی‌ام X55 را برای اولین‌بار در ایران، آغاز کرد. قبل از هر چیز، باید این نکته را یادآوری کنیم که ام‌وی‌ام X55 در بازار چین با نام اختصاصی چری تیگو 5x شناخته می‌شود. البته مشتریان بازار آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، این خودرو را با نام چری تیگو 4 هم می‌شناسند. ام‌وی‌ام X55 که متولد 2017 است، اولین فیس‌لیفت خود را در سال 2020 تجربه کرد اما آن نسخه‌ای که مدیران خودرو برای بازار ایران درنظر گرفته، از فیس‌لیفت دوم این خودروست که در سال 2021 معرفی شده. به همین دلیل نیز مدیران خودرو، آنرا با نام جدید X55 PRO به کشورمان آورده است. طراحان چری، برای X55 PRO قصد انجام تغییراتی اساسی را نداشته‌اند چراکه استایل کلی این خودرو، فرقی با گذشته ندارد. البته یکسری جزییات، تغییر کرده‌اند مانند: رینگ‌های جدید، گرافیک جدید چراغ‌های جلو، طراحی مجدد سپر و تغییر ورودی هوای سپر، جلوپنجره کهکشانی، کالیپرهای قرمز برای ترمز، تریم قرمز برای بدنه، تریم قرمز و مشکی برای کابین. چری برای کابین X55 PRO، از فرمان دی‌کات استفاده کرده و نمایشگر موجود درون صفحه کیلومتر را هم بزرگتر کرده و سایزش را به 7.5 اینچ رسانده است. رودری‌ها، بخشی از مجموعه داشبورد، کنسول مرکزی و حتی شکل صندلی‌ها نیز جدیدند. مانیتور 10.2 اینچی خودرو نیز که قبلا درون داشبورد بود، حالا سر از داشبورد، بیرون آورده و همانند خودروهای اروپایی، در قسمت بالایی داشبورد، جاخوش کرده است. در بخش فنی، ام‌وی‌ام X55 PRO دقیقا به همان موتوری مجهز شده که قبلادر ام‌وی‌ام X55 نیز دیده بودیم ولی با این تفاوت که بهبودهای صورت گرفته روی آن، باعث افزایش قدرت (حدود 9 اسب‌بخار) و افزایش گشتاور (حدود 20 نیوتن متر) شده است. اما این همه ماجرا نیست؛ تغییر بسیار مهم دیگری که برای ام‌وی‌ام X55 PRO رخ داده، حذف گیربکس دوکلاچه آن است که ظاهرا چری برای کاهش استهلاک خودرو و بهبود مصرف بنزین، حاضر به انجام این کار شده. گیربکس جدید از نوع CVT بوده و امکان تعویض دنده مصنوعی را نیز دارد. اهرم دنده نیز از نوع الکترونیکی است و همانند اهرم دنده بکار رفته در تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو، هیچگونه اتصال مکانیکی با اجزای گیربکس ندارد. شرکت مدیران خودرو از اواخر پاییز 1401، تیپ جدید IE را نیز به بازار آورد که تنها تفاوتش با تیپ اکسلنت، اضافه‌شدن «ایربگ پرده‌ای» و «شارژر وایرلس» است.

حجم روغن موتور  با فیلتر  بطور رسمی 4.6 و عرفا 5 می باشد

  1. 4 نکته که چرا نباید x55 pro بخریم

درج تبلیغات شما در این صفحه انجام میشود

نکات خود را در مورد این خودرو ارسال کنید

درباره ی carshin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس